úterý 2. června 2020

15 způsobů jak ozvláštnit chipboardy


Chipboardy nesmějí chybět snad na žádném projektu a každá z nás už má doma nasbíranou hezkou zásobu. Ale možná se vám už chipboardy zdají okoukané a všední Proto jsem připravila dnešní scrapencyklopedii, ve které si ukážeme několik způsobů, jak a čím chipboardy ozvláštnit, případně barevně přizpůsobit vašemu projektu. Tak pojďme na to ! 

1. Razítkovací inkousty a blendig tool
Tento způsob je snad nejčastější a možná jste ho už použily. Můžete nabarvit chipboardy jen na okrajích nebo celoplošně.




2. Razítkovací inkousty a razítka
Na chipboardy se docela dobře razítkuje, nejlépe je použití pozaďových razítek s nějakým vzorem.


3. Horký embossing
Pomocí embossovací ho prášku můžete dodat chipboardu třeba kovový vzhled. Použila jsem prášek s názvem Shabby white enamel, je to prášek, který má větší zrníčka krémové barvy a mezi nimi jsou zrníčka zlatá. Proto ten "kropenatý" vzhled.


4. Razítko a horký embossing
Tak jak můžeme na chipboard razítkovat razítkovacím inkoustem, můžeme jej orazítkovat  také embossovacím inkoustem a pomocí embossivacího prášku vytvořit na chipboardu jakýkoliv vzor.


5. Metalická fólie a MINC (laminovačka)
Kovový vzhled rovněž dostane chipboard pomocí metalické fólie. Nejprve ale na chipboard musíme nanést nějaké médium, které s metalickou fólií za působení tepla reaguje. Je jich několik, já jsem použila transfer gel. K aplikaci kovové fólie je nejlepší MINC, ale můžete použít i kvalitní laminovačku. Důležité je, aby se na ní dala nastavit vyšší teplota.


6. Kovové plátky
Chipboard můžeme také pozlatit kovovými plátky, které se prodávají v různých barevných odstínech. Nejprve ale zase musíme nanést speciální silné lepidlo, na které se kovové plátky přichytí. Převytečné plátky se pak "obrousí" drsnou houbičkou.


7. Flower soft a lepidlo
Flower soft jsou takové miniaturní hoblinky, které chipboardu přidají další rozměr. Použijte hustší lepidlo, řídké by se do chipboardu vsáklo a hoblinky by nedržely.


8. Sametový prášek a lepidlo
Podobně jako se na lepidlo přichytí flower soft, tak stejně můžeme nanést sametový prášek, který se prodává v různých barvách.


9. Akrylová barva
Natupovat chipboard akrylovou barvou pro vás asi není žádná novinka.  Přesto ji musím zmínit, aby můj výčet byl kompletní. Já jsem použila metalickou barvu


10. Akrylová barva/gesso a umělý sníh
Místo bílé akrylové barvy jsem ve videu použila bílé gesso. Je totiž husté, řidká barva by se do chipboardu vpíjela a sníh by na ni dobře nedržel


11. Akrylová barva/gesso a glitry
Když natupujete sněhovou vločku bílou barvou/gessem a posypete bílými glitry, připomíná čerstvě napadaný sníh, když na něj zasvítí sluníčko. Tímto postupem můžete ozvláštnit vaše vánoční a zimní projekty.


12.Akrylová barva/gesso/lepidlo a mikrokuličky
Mikrokuličky dodají chipboardům zase skleněný vzhled, dají se koupit za pár korun. Já nejvíce používám kuličky o průměru 0,5 nebo 1 mm.


13.Speciální barvy, například  rezavý efekt
Kdo se zajímá o mixed media, tak se už možná setkal s maskovacími barvami, které vyrábí Prima marketing. Já jsem použila barvy "rust effect", je to sada tří matných barev, které po uschnutí mají drsnou strukturu. Rezavého efektu můžete docílit ale i běžnými akrylovými matnými barvami v podobných odstínech.


14. Vosková pasta
Pomocí ní dodáte chipboardům opět lesklý kovový vzhled. Nejlépe se vosková pasta nanáší suchým štětečkem nebo prsty.


15. Černá akrylová barva/gesso a vosková pasta.
Totoje  další způsob, jak dodat chipboardům kovový vzhled.


 Na VIDEU se můžete podívat, jak jsem v jednotlivých případech postupovala:



Děkuji za návštěvu :-) Všechny novinky můžete sledovat na Facebooku !  Staňte se fanoušky stránky ArtCentrum a už vám nic neunikne :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat