neděle 10. listopadu 2019

Interaktivní album pro začátečníky - 1. díl .... VIDEO


Často čtu dotazy na různé vychytávky a postupy ohledně alb, já sama dostávám prosby o nějaký návod a vždy jsem to odmítala s odůvodněním, že je to moc náročné. Nakonec jsem promyslela scénář a zjistila jsem, že když celý postup rozdělím do 4 pokračování, tak to bude schůdné. A tak vás teďmohu pozvat na první část návodu na album  s odklápěčkami, kapsami a skrývačkami. Zdůrazňuji, že návod je pro začátečníky.  Takže se budu snažit vše dopodrobna popsat. Pokud na něco zapomenu nebo budete mít nějaký dotaz, neváhejte mi napsat. Tak se pojďte podívat, jak album vyrábím já 😉

V dnešní první části si ukážeme výrobu základu pro album. Album má rozměry 6"x 6" (cca 15,2x15,2 cm). Vzhledem k tomu, že papíry mají rozměry v palcích, vyhovuje pracovat v palcích, pro ty, kdy palce nemají v lásce, budu vždy v závorce uvádět přibližný přepočet.

Na základ jsem použila 2 kusy lepenky o rozměrech 6"x 6 1/2" (15,2 x 16,5 cm) a 1 kus o rozměrech 6"x 3 1/2" ( 15,2x8,9 cm).  Můžete použít tenčí lepenku, kterou zvládne vaše řezačka a dát třeba 2 vrstvy.


Na lepenku jsem přilepila 2 vrstvy termolínu o stejných rozměrech jako lepenka. Album je pak na omak příjemnější, ale nic se nestane, když termolín vynecháte.


Pak jsem si připravila knihařské plátno o rozměrech 8"x 18 1/2" (20 x 47cm).  Na plátno jsem si lepenku rozložila, mezi jednotlivými díly jsem nechala asi 0,5 cm svislé mezery tak, aby se desky daly dobře ohýbat. V rozích jsem vystřihla růžky a přilepila jsem nejprve vodorovné strany a pak svislé.


Na vnitřní stranu desek jsem potřebovala 2 kusy bílé čtvrtky (s gramáží 250g) o rozměrech 6"x 6 1/2" (15,2x16,5 cm) a 1 kus 6"x 5" (15,2x12,7 cm). Nejprve jsem lepila ten menší díl a začala jsem od středu hřbetu alba. Důkladně jsem knihařskou kostí protlačila ohyb v místě mezery. teprve pak jsem přilepila zbytek čtvrtky. Nakonec jsem nalepila oba kusy na přední a zadní desku alba.


Mé album bude mít 6 listů, takže jsem potřebovala 6 kusů bílé čtvrtky 6"x 6" (15,2x15,2 cm) a dále 1 ks o velikosti 6"x 3 1/2" (15,2x8,9 cm), 1 ks o velikosti 6"x 2 1/2" (15,2x6,4 cm) a 1 ks o velikosti 6" x 1 1/2" (15,2x3,8 cm). Na těchto třech proužcích jsem udělala ohyby vždy 1/2" (1,3 cm) od obou delších okrajů. 
Tyto proužky jsem nalepila na hřbet, začala jsem tím nejširším, nakonec jsem nalepila ten nejužší


Takto jsme si vytvořili závěsy na stránky, zbývá už jen stránky na závěs přilepit a základ na album je hotový.


TIP:  Pro interaktivní album udělejte dostatečné mezery mezi stránkami, v mém případě to je 1/2" (cca 1,3 cm). Některá hotová alba mají mezery jen 1 cm nebo ještě méně. Je to jednak proto, aby se tam odklápěčky vešly a pak aby se hotové stránky na vnitřní straně u hřbetu nepěkně neohýbaly.

VIDEO:


Děkuji za návštěvu 😊













Žádné komentáře:

Okomentovat