sobota 25. února 2012

Scrapbooková vlaštovka v Ostravě

   Před několika lety jsem objevila na internetu novou kreativní techniku zvanou scrapbooking nebo také scrap-art. Velice mě zaujala svou variabilností a nekonečným množstvím postupů, které se u ní dají používat. Přirovnala bych to k patchworku, jen místo látek se používá papír, místo šicího stroje lepidlo. Papír a lepidlo však nestačí, potřebujete k tomu buď fotografie, pro vytvoření fotoalb, jednotlivých stránek nebo minialb, a taky spoustu dekorací nástrojů a pomůcek.. Kromě fotoalb a minialb se vyrábí hlavně přáníčka k různým příležitostem, visačky na dárky, jmenovky pro zasedací pořádek na slavnostní tabuli, záložky do knih, obaly na cokoliv, svatební oznámení, pozvánky na různé akce, kalendáře stolní i nástěnné s oblíbenými fotkami nebo fotkami svých nejbližších., Například pro babičku takový kalendář s fotografiemi vnoučat, navíc vlastnoručně vyrobený, může být skvělý a originální vánoční dárek Pomocí scrapbookingu se dekorují, zápisníky bločky, diáře, deníky, krabičky, skleničky, dárkové tašky a mnoho jiných předmětů.
    Přibližně 3 roky jsem sbírala informace, hlavně na internetu, také jsem se postupně vybavovala množstvím nástrojů a pomůcek. A tak mě napadlo, využít získané a  informace a zkušenosti k tomu, abych je předala dalším a pomocí svých speciáních pomůcek a nástrojů umožnila vyzkoušet si tuto techniku dalším zájemkyním o kreativní tvoření.
   A tak jsem v prosinci 2010 zorganizovalaí kurz scrapbookingu pro začátečníky na téma: Vánoční přání a do Ostravy tedy přiletěla první scrapbooková vlaštovka.
    Přestože po shlédnutí výrobků „na vlastní oči“ bylo zájemců poměrně dost, účastnic se nakonec mnoho nesešlo, ale za zmínku stojí např. to, že jedna z nich přijela až z Opavy!
    Mám zkušenosti s tím, že kdo jednu se se scrapbookem  seznámí, vznikne „přátelství“ na celý život. A tak věřím, že to nebyl první a zároveň poslední kurz v Ostravě. Scrapbooking je totiž vhodný pro každého, nemusíte mít ani výtvarný talent ani být nějak manuálně zruční.

Žádné komentáře:

Okomentovat